-Sun Zi "Sztuka Wojenna"
Jak poprzednio zacznę od wymienienia wad i zalet:
-niska wytrzymałość- klasa pancerza 10 i na dodatek jest to pojazd otwarty (open-topped)
-tylko pojedynczy atak w walce wręcz
-sentinel należy do slotu fast attack, który w gwardii imperialnej jest paradokslanie silnie oblegany
+niski koszt
+zasada "zwiadowcy"
+szeroki wachlarz uzbrojenia
Popularne warianty uzbrojenia:
1) "Kurczaki z Tesco/Tesco Kurczaki"- wariant standardowy prosto z fabryki - tylko z multilaserem (bez klimatyzacji) - dobry bo tani. Najskuteczniejszy przeciw lekkim pojazdom (AV 10), ze względu na dużą szybkostrzelność.
2) Sentinel z Autocannonem - za niewiele większa cenę od powyższego otrzymujemy lepszą siłę i zasięg, kosztem 2/3 szybkostrzelności multilaser'a. Moim zdaniem jest to dobra opcja, ponieważ sentinele uzbrojone w tą broń mają dużą szansę uszkodzić czołgi nieprzyjaciela- strzelając na ich boczny (lub czasami nawet tylni) pancerz. Kolejnym argumentem za autocannonem jest to, że nawet jeśli sentinel wyjdzie z krawędzi, z której nie chcieliśmy- to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że będzie mógł ostrzelać cel po drugiej stronie stołu (6" ruchu+ 48" zasięgu od krawędzi =54"jest to potężny zasięg na stole 48"*60"). Kolejną zaletą tego sentinela jest to, że może atakować pojazdy takie jak chimera, warwalker'y - które zwykle uzbrojone są w bronie o krótszym zasięgu (zwykle do 36").
3) Sentinel z Heavy Flamer'em - specyficzna kombinacja, ze względu na duży potencjał w niszczeniu piechoty moim zdaniem jest dobrym straszakiem - przeciwnik powinien trzymać swoją piechotę dalej niż 12" od krawędzi, aby uniknąć całopalenia. W innym wypadku dużo ryzykuje.
Niepopularne:
1) Wyrzutnia rakiet- droższa od autocannon'a, ale przeciw średnim i lekkim pojazdom słabsza. Przeciw ciężkim pojazdom i tak na tyle mało skuteczna, że szkoda na nią marnować punkty.
2) Lascannon- jest po prostu drogi, a przeciw wielu pojazdom równie skuteczny co autocannon. Moim zdaniem zamiast lascannona lepiej jest wykupić autocannona i pojedynczą rakietę (hunter-killer missile)
Oddziały Sentineli:
Wszystkie nadają się do wychodzenia z flanki, atakowania pojazdów wsparcia w walce wręcz, wiązania słabych przeciwników walką wręcz.
1) Same Tesco Kurczaki - od 1ego do 3ech, bez żadnych upgrade'ów.
Nadają się do (w dowolnej kombinacji): strzelania do pojazdów z pancerzem do 11 włącznie, strzelania do piechoty
2) Kurczaki z Autocannon'ami- optymalnie 2-3, aby mieć jakąś sensowną szansę na uszkodzenie pojazdów wroga. Dokupienie im wyrzutni rakiet jest niegłupim pomysłem. Lepiej dopłacić to 20-30 punktów, aby mieć lepszą szansę zniszczenia lub ciężkiego uszkodzenia czołgu wroga
3) Kurczaki z Heavy Flamer'ami- optymalnie 1-2, można im wykupić rakiety, jeśli nie będą miały celów dla miotaczy płomieni ciągle będą miały szansę zagrozić przeciwnikowi.
4) Mieszanka Autocannon'ów i 1ego Heavy Flamer'a- oddział złożony z dwóch sentineli z autocannonami i jednego z heavy flamer'em- wszystkie wyposażone w wyrzutnie rakiet (hunter-killer). Taka jednostka kosztuje już 150 punktów, ale jest bardzo uniwersalna i ma niewiele mniejszą siłę ognia niż wariant 2). Jest to opcja do rozważenia kiedy nie ma już wolnych innych slotów Fast Attack.
Synergia Sentineli Zwiadowczych z innymi jednostkami:
1) Legion Karny - wspólne operacje za liniami wroga
2) Vendetta i inne oddziały z bronią przeciwpancerną- otwierają transportery przy krawędzi stołu, a sentinele z miotaczami wypalają to co z nich wysiądzie.
3) Sentinele otwierają transportery opancerzone przeciwnika, a następnie moździerze i artyleria zasypują wysiadającego przeciwnika pociskami. To co zostanie z wroga można próbować szarżować sentinelami - albo użyć sentineli do zablokowania możliwości zebrania wybranego oddziału.
4) Astropata znacznie poprawia przewidywalność tej jednostki- praktycznie sentinele pojawiają się w 2ej lub 3eciej turze, z 89% prawdopodobieństwem po wybranej przez nas stronie pola bitwy.
Synergia Sentineli Zwiadowczych z resztą armii:
1) Niszczenie wsparcia ogniowego przeciwnika: Exorcist'ów, Predator'ów, Hydr, Mantikor itp.
2) Wiązanie walką wręcz jednostek wsparcia: BroadSide'ów
3) Niszczenie w walce wręcz słabej piechoty przeciwnika- guardianów, gwardzistów itp.
Werdykt:
4+
Jest to tania i bardzo przeszkadzająca jednostka. Piątki nie ma za to, że nawet w dużych grupach sentinele są dość łatwe do zniszczenia. Obecnie większość oddziałów jest sobie w stanie poradzić w wręcz walce z sentinelem zwiadowczym. Na plus sentinela należy doliczyć jeszcze to, że pozwala on często atakować cele, które są trudno-dostępne dla innych jednostek gwardii.
-niska wytrzymałość- klasa pancerza 10 i na dodatek jest to pojazd otwarty (open-topped)
-tylko pojedynczy atak w walce wręcz
-sentinel należy do slotu fast attack, który w gwardii imperialnej jest paradokslanie silnie oblegany
+niski koszt
+zasada "zwiadowcy"
+szeroki wachlarz uzbrojenia
Popularne warianty uzbrojenia:
1) "Kurczaki z Tesco/Tesco Kurczaki"- wariant standardowy prosto z fabryki - tylko z multilaserem (bez klimatyzacji) - dobry bo tani. Najskuteczniejszy przeciw lekkim pojazdom (AV 10), ze względu na dużą szybkostrzelność.
2) Sentinel z Autocannonem - za niewiele większa cenę od powyższego otrzymujemy lepszą siłę i zasięg, kosztem 2/3 szybkostrzelności multilaser'a. Moim zdaniem jest to dobra opcja, ponieważ sentinele uzbrojone w tą broń mają dużą szansę uszkodzić czołgi nieprzyjaciela- strzelając na ich boczny (lub czasami nawet tylni) pancerz. Kolejnym argumentem za autocannonem jest to, że nawet jeśli sentinel wyjdzie z krawędzi, z której nie chcieliśmy- to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że będzie mógł ostrzelać cel po drugiej stronie stołu (6" ruchu+ 48" zasięgu od krawędzi =54"jest to potężny zasięg na stole 48"*60"). Kolejną zaletą tego sentinela jest to, że może atakować pojazdy takie jak chimera, warwalker'y - które zwykle uzbrojone są w bronie o krótszym zasięgu (zwykle do 36").
3) Sentinel z Heavy Flamer'em - specyficzna kombinacja, ze względu na duży potencjał w niszczeniu piechoty moim zdaniem jest dobrym straszakiem - przeciwnik powinien trzymać swoją piechotę dalej niż 12" od krawędzi, aby uniknąć całopalenia. W innym wypadku dużo ryzykuje.
Niepopularne:
1) Wyrzutnia rakiet- droższa od autocannon'a, ale przeciw średnim i lekkim pojazdom słabsza. Przeciw ciężkim pojazdom i tak na tyle mało skuteczna, że szkoda na nią marnować punkty.
2) Lascannon- jest po prostu drogi, a przeciw wielu pojazdom równie skuteczny co autocannon. Moim zdaniem zamiast lascannona lepiej jest wykupić autocannona i pojedynczą rakietę (hunter-killer missile)
Oddziały Sentineli:
Wszystkie nadają się do wychodzenia z flanki, atakowania pojazdów wsparcia w walce wręcz, wiązania słabych przeciwników walką wręcz.
1) Same Tesco Kurczaki - od 1ego do 3ech, bez żadnych upgrade'ów.
Nadają się do (w dowolnej kombinacji): strzelania do pojazdów z pancerzem do 11 włącznie, strzelania do piechoty
2) Kurczaki z Autocannon'ami- optymalnie 2-3, aby mieć jakąś sensowną szansę na uszkodzenie pojazdów wroga. Dokupienie im wyrzutni rakiet jest niegłupim pomysłem. Lepiej dopłacić to 20-30 punktów, aby mieć lepszą szansę zniszczenia lub ciężkiego uszkodzenia czołgu wroga
3) Kurczaki z Heavy Flamer'ami- optymalnie 1-2, można im wykupić rakiety, jeśli nie będą miały celów dla miotaczy płomieni ciągle będą miały szansę zagrozić przeciwnikowi.
4) Mieszanka Autocannon'ów i 1ego Heavy Flamer'a- oddział złożony z dwóch sentineli z autocannonami i jednego z heavy flamer'em- wszystkie wyposażone w wyrzutnie rakiet (hunter-killer). Taka jednostka kosztuje już 150 punktów, ale jest bardzo uniwersalna i ma niewiele mniejszą siłę ognia niż wariant 2). Jest to opcja do rozważenia kiedy nie ma już wolnych innych slotów Fast Attack.
Synergia Sentineli Zwiadowczych z innymi jednostkami:
1) Legion Karny - wspólne operacje za liniami wroga
2) Vendetta i inne oddziały z bronią przeciwpancerną- otwierają transportery przy krawędzi stołu, a sentinele z miotaczami wypalają to co z nich wysiądzie.
3) Sentinele otwierają transportery opancerzone przeciwnika, a następnie moździerze i artyleria zasypują wysiadającego przeciwnika pociskami. To co zostanie z wroga można próbować szarżować sentinelami - albo użyć sentineli do zablokowania możliwości zebrania wybranego oddziału.
4) Astropata znacznie poprawia przewidywalność tej jednostki- praktycznie sentinele pojawiają się w 2ej lub 3eciej turze, z 89% prawdopodobieństwem po wybranej przez nas stronie pola bitwy.
Synergia Sentineli Zwiadowczych z resztą armii:
1) Niszczenie wsparcia ogniowego przeciwnika: Exorcist'ów, Predator'ów, Hydr, Mantikor itp.
2) Wiązanie walką wręcz jednostek wsparcia: BroadSide'ów
3) Niszczenie w walce wręcz słabej piechoty przeciwnika- guardianów, gwardzistów itp.
Werdykt:
4+
Jest to tania i bardzo przeszkadzająca jednostka. Piątki nie ma za to, że nawet w dużych grupach sentinele są dość łatwe do zniszczenia. Obecnie większość oddziałów jest sobie w stanie poradzić w wręcz walce z sentinelem zwiadowczym. Na plus sentinela należy doliczyć jeszcze to, że pozwala on często atakować cele, które są trudno-dostępne dla innych jednostek gwardii.