środa, 30 czerwca 2010

Nowa szata graficzna, nowy układ. Więcej i lepiej.

Chętnie dowiem się co sądzicie o nowym układzie- czy jest lepszy? Bardziej przyjrzysty? Sądzę, że tak ale chętnie zkonfrontuję to z Waszą oceną.

niedziela, 27 czerwca 2010

Wprowadzenie do BFG




"Victory?- what use is Victory? Let me have a battle of annihilation!"

-Fleet Commissar Drussos


Ponieważ, bitwy w kosmosie mają to do siebie, że albo szybko stajesz się weteranem, albo trupem (zwykle rozerwanym na bardzo małe kawałeczki)- bardzo szybko z uczącego stałem się uczącym.
Po dwóch rozegranych bitwach (system jest w sumie prosty), mogłem już sam przedstawic jak się w Battlefleet Gothic'a gra.


Poniżej możecie obejrzeć zdjęcia z dzisiejszej bitwy zrobione przez Van Burren'a:







Flota Chaosu straciła (z poczatkowego stanu: 5*krążownik, 3*eskortowiec):
1 krążownik klasy Murder - zniszczony wrak
1 krążownik klasy Devastation - okręt flagowy po ciężkim uszkodzeniu opuścił walkę
1 krążownik klasy Devastation - ciężko uszkodzony
3 okręty eskortowe klasy Infidel - zniszczone

Flota Marynarki Wojennej Imperium straciła (z poczatkowego stanu: 3*krążownik, 2*lekki krążownik, 6*eskortowiec):
1 krążownik klasy Dominator - zniszczony płonący wrak
3 eskortowce klasy Cobra - zniszczone
1 lekki krążownik klasy Dauntless- ciężko uszkodzony

Bitwa zakończyła się zwycięstwem sił Imperium, które utrzymały kontrolę nad układem Terensis III.

środa, 9 czerwca 2010

Tactica Imperialis - Sentinele Zwiadowcze


Szybkość jest duszą wojny, wykorzystaj swoje szanse zanim przeciwnik osiągnie gotowość. Korzystaj z tych dróg, które będą dla niego zaskoczeniem.
-Sun Zi "Sztuka Wojenna"

Jak poprzednio zacznę od wymienienia wad i zalet:
-niska wytrzymałość- klasa pancerza 10 i na dodatek jest to pojazd otwarty (open-topped)
-tylko pojedynczy atak w walce wręcz
-sentinel należy do slotu fast attack, który w gwardii imperialnej jest paradokslanie silnie oblegany
+niski koszt
+zasada "zwiadowcy"
+szeroki wachlarz uzbrojenia

Popularne warianty uzbrojenia:

1) "Kurczaki z Tesco/Tesco Kurczaki"- wariant standardowy prosto z fabryki - tylko z multilaserem (bez klimatyzacji) - dobry bo tani. Najskuteczniejszy przeciw lekkim pojazdom (AV 10), ze względu na dużą szybkostrzelność.

2) Sentinel z Autocannonem - za niewiele większa cenę od powyższego otrzymujemy lepszą siłę i zasięg, kosztem 2/3 szybkostrzelności multilaser'a. Moim zdaniem jest to dobra opcja, ponieważ sentinele uzbrojone w tą broń mają dużą szansę uszkodzić czołgi nieprzyjaciela- strzelając na ich boczny (lub czasami nawet tylni) pancerz. Kolejnym argumentem za autocannonem jest to, że nawet jeśli sentinel wyjdzie z krawędzi, z której nie chcieliśmy- to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że będzie mógł ostrzelać cel po drugiej stronie stołu (6" ruchu+ 48" zasięgu od krawędzi =54"jest to potężny zasięg na stole 48"*60"). Kolejną zaletą tego sentinela jest to, że może atakować pojazdy takie jak chimera, warwalker'y - które zwykle uzbrojone są w bronie o krótszym zasięgu (zwykle do 36").

3) Sentinel z Heavy Flamer'em - specyficzna kombinacja, ze względu na duży potencjał w niszczeniu piechoty moim zdaniem jest dobrym straszakiem - przeciwnik powinien trzymać swoją piechotę dalej niż 12" od krawędzi, aby uniknąć całopalenia. W innym wypadku dużo ryzykuje.

Niepopularne:
1) Wyrzutnia rakiet- droższa od autocannon'a, ale przeciw średnim i lekkim pojazdom słabsza. Przeciw ciężkim pojazdom i tak na tyle mało skuteczna, że szkoda na nią marnować punkty.
2) Lascannon- jest po prostu drogi, a przeciw wielu pojazdom równie skuteczny co autocannon. Moim zdaniem zamiast lascannona lepiej jest wykupić autocannona i pojedynczą rakietę (hunter-killer missile)

Oddziały Sentineli:
Wszystkie nadają się do wychodzenia z flanki, atakowania pojazdów wsparcia w walce wręcz, wiązania słabych przeciwników walką wręcz.
1) Same Tesco Kurczaki - od 1ego do 3ech, bez żadnych upgrade'ów.
Nadają się do (w dowolnej kombinacji): strzelania do pojazdów z pancerzem do 11 włącznie, strzelania do piechoty
2) Kurczaki z Autocannon'ami- optymalnie 2-3, aby mieć jakąś sensowną szansę na uszkodzenie pojazdów wroga. Dokupienie im wyrzutni rakiet jest niegłupim pomysłem. Lepiej dopłacić to 20-30 punktów, aby mieć lepszą szansę zniszczenia lub ciężkiego uszkodzenia czołgu wroga
3) Kurczaki z Heavy Flamer'ami- optymalnie 1-2, można im wykupić rakiety, jeśli nie będą miały celów dla miotaczy płomieni ciągle będą miały szansę zagrozić przeciwnikowi.
4) Mieszanka Autocannon'ów i 1ego Heavy Flamer'a- oddział złożony z dwóch sentineli z autocannonami i jednego z heavy flamer'em- wszystkie wyposażone w wyrzutnie rakiet (hunter-killer). Taka jednostka kosztuje już 150 punktów, ale jest bardzo uniwersalna i ma niewiele mniejszą siłę ognia niż wariant 2). Jest to opcja do rozważenia kiedy nie ma już wolnych innych slotów Fast Attack.

Synergia Sentineli Zwiadowczych z innymi jednostkami:
1) Legion Karny - wspólne operacje za liniami wroga
2) Vendetta i inne oddziały z bronią przeciwpancerną- otwierają transportery przy krawędzi stołu, a sentinele z miotaczami wypalają to co z nich wysiądzie.
3) Sentinele otwierają transportery opancerzone przeciwnika, a następnie moździerze i artyleria zasypują wysiadającego przeciwnika pociskami. To co zostanie z wroga można próbować szarżować sentinelami - albo użyć sentineli do zablokowania możliwości zebrania wybranego oddziału.
4) Astropata znacznie poprawia przewidywalność tej jednostki- praktycznie sentinele pojawiają się w 2ej lub 3eciej turze, z 89% prawdopodobieństwem po wybranej przez nas stronie pola bitwy.

Synergia Sentineli Zwiadowczych z resztą armii:
1) Niszczenie wsparcia ogniowego przeciwnika: Exorcist'ów, Predator'ów, Hydr, Mantikor itp.
2) Wiązanie walką wręcz jednostek wsparcia: BroadSide'ów
3) Niszczenie w walce wręcz słabej piechoty przeciwnika- guardianów, gwardzistów itp.

Werdykt:
4+
Jest to tania i bardzo przeszkadzająca jednostka. Piątki nie ma za to, że nawet w dużych grupach sentinele są dość łatwe do zniszczenia. Obecnie większość oddziałów jest sobie w stanie poradzić w wręcz walce z sentinelem zwiadowczym. Na plus sentinela należy doliczyć jeszcze to, że pozwala on często atakować cele, które są trudno-dostępne dla innych jednostek gwardii.

środa, 2 czerwca 2010

Walkirie nadlatują

Skończyłem swój drugi samolot szturmowy do Imperialnej Gwardii - Walkirię nr.43 z 503 Skrzydła Operacji Specjalnych (pierwszym samolotem była Vendetta "Devil Duck"nr.41 z tego samego Skrzydła).
Inspiracją do namalowania kotki na skrzydle było autentyczne malowidło z Latającej Fortecy z II Wojny Światowej.








Jednocześnie mogę pokazać zdjęcie starszej siostry, czyli wspomnianej już Vendetty "Devil Duck":


Battlefleet Gothic- cz. 3 schemat malowania Chaosu

Dzisiaj (właściwie to już wczoraj) domazałem do sensownego wyglądu dwa krążowniki (to jeszcze zdjęcia z pracy w toku- ale dobrze pokazują schemat kolorystyczny), oto one:

Po lewej: "Agamemnon" ciężki krążownik klasy Archeron a po prawej "Graf Orlock" ciężki krążownik klasy Hades.